BIKECHECK – Martin Matejovie

Martin oficiálne pribudol do nášho teamu na začiatku tohto roka, aj keď neoficiálne k nám patril už dlhšiu dobu. Tohto kráľa barspinov každý spoznal aj vďaka jeho oranžovému stroju, ktorý kričal na celý park. Martin sa však rozhodol poskladať nový bike, ktorý určite stojí za hriech.

BIKECHECK - Martin Matejovie

Rozhovor:

Čauko Martin, takto na začiatok hned vyriešim to, prečo tu všetci aj tak prišli. Daj nám nejake tipy na barspiny.

Martin: Zdravím vospolok, nooo tak zjednodušene by som povedal že treba vyskočiť, zatočiť rajdami a dopadnúť na obe kolesá! AS SIMPLE AS THAT!!

Ako si si užil sezónu 2021 ?

Martin: Sezóna 2021 prešla veľmi rýchlo a kvôli počasiu bolo pár pretekov zrušených. Ale nejazdím len kvôli tomu takže jazdenia bolo habadej. Padlo pár nových trikov ktoré možno uvidíte v najbližšom vidku a dostal som bicykel kúsok viac pod ruku.

Ako si sa vlastne dostal k bicyklu ? Ako vyzerali tvoje začiatky?

Martin: K bicyklu som sa dostal cez spolužiakovho brata ktorý jazdieval na BMX a viackrát som ho videl jazdiť. Natočil taký edit kde dal beko, trišestku a také triky a bol som z toho paf. V tej dobe som bol športový antitalent. Z futbalu ma vyhodili, v škole som ledva zabehol pár metrov, ale chcel som skúsiť toto. Začal som na starom starom biku a strašne som chcel aby mi rodičia kúpili nový. Našporil som si naň, niečo mi doložili a hneď prvý deň ako som ho mal som sa tak vytrepal že dovidenia. Ale chcel som jazdiť, jazdiť, jazdiť. Kúpil som si lepší bicykel a prišli aj prvé triky. Kriplovský no hand, prvé barspiny a tak. No a od vtedy som už chcel byť len lepší a lepší, deň za dňom.

Ako vyzeral tvoj prvý bicykel?

Martin: Ako som už spomenul začínal som na úplne starom bicykli, ktorý bol určený po nákup rožkov a naspäť. Ale prvý taký bicykel, ktorý bol už kus určený na to čo robím bol UMF Hardy v pieskovej farbe a na tú dobu to bola raketa!

Čo odlišuje tvoj bicykel od ostatných?

Martin: No povedal by som že twister ale v dnešnej dobe to už má každý. Tak asi najväčší rozdiel je ten že od barspinov mám vyleštené rajdy až do striebornej farby. A posledný bicykel sa odlišoval tým že bol celý ušúchaný na veľa miestach do striebornej farby.

Existujú veci, ktoré na bikoch velmi nemusíš?

Martin: Nemám rád keď si dá niekto na bike gyro a nevie ani len báro alebo whip. Keď si to niekto dá len kvôli tomu že bude cool. A ďalšie čo nemám ozaj rád je jazdenie bez prilby. Viem že to vyzerá drsno ale niesom si istý či aj pitie cez slamku je potom drsné, lebo poznám veľa ľudí ktorým prilba doslova zachránila život.

Prispôsobuješ si nejako bike podľa trikov, ktoré robíš ?

Martin: Kde začať, tak rajdy si zrezávam na cca 740mm kvôli barspinom. Gyro mám spravené kompletne na dve lanká. V páčke mám adaptér na dve lanká a tak isto aj v brzdovom strmeni mám DIY adaptér na dve lanká. Po novom mám aj špeciálny crankstopper. Zo spodu stredového som zväčšil dierku, narezali sme tam s kamarátom závit a tam som vložil skrutku. Zohnal som ppr rúročku, ktorú som nasadil na osku kľúk a funguje to tak, že čím viac dotiahnem tú skrutku ktorá tlačí na rúrku, tým sa mi ťažšie točia kľuky. Tento nápad mi vnukol Kevin Folvarčík vďaka ktorému vznikol aj tento rozhovor takže mu patrí veľká vďaka! 

Haha, nieje začo! Čo je tvoja obľúbená časť na tvojom biku.

Martin: Povedal by som že celý bicykel, ale ak si mám vybrať tak to bude asi gyro, lebo to mi zachránilo veľa roztrhnutých hadičiek a nervov.

Nedávno si mi spomínal, že by si rád nahodil freecoaster náboj. Môžme sa tešiť na street/park technické lajny?

Martin: Chcel by som si ho poriešiť, hlavne kvôli môjmu anti fakie talentu a myslím si že by som vďaka tomu dostal bike viac do ruky. Mám možno už aj premyslené nejaké lajničky s tým vynálezom ale o tom potom.

Aké máš plány do budúcna, čo od teba môžme očakávať?

Martin: Do budúcna by som chcel hlavne veľa, veľa jazdiť. Plánujem ísť na FMB závody a hlavne jazdiť väčšie skoky. Máme s kamarátmi rozpracovaný nejaký projekt so stavaním veľmi hustej trate ale to je ešte secret takže o ničom neviete! 

Tak sa tešíme na další spoločný rok a prajeme veľa dobrého do dalšej sezóny!

Martin: Ďakujem veľmi pekne a tak isto aj čitateľom, že dosli až tu. Ešte by som chcel čitateľom popriať všetko dobré do života a hlavne k jazdeniu, nech Vám to prináša toľko šťastia ako aj mne.



Martin už stihol bicykel otestovať na Secret Session v Starej Ľubovnia a všetci čo tam mohli vidieť, že mu sedí viac než dobre. Veď sa pozri sám:

Partlist:
Rám: NS bikes decade V.2
Vidlica: Rock Shox Pike DJ
Riaditká: Chromag OSX 31.8 
Predstavec: Title ST1
Hlavové zloženie: NS Bikes
Gripy: Chromag Wax
Sedlo: Title JS1
Sedlovka: BBB BSP 20 SkyScraper
Sedlová objímka: BBB BSP-80
Kľuky: Shimano SLX FC-M7000 170mm
Prevodník: Shimano SLX 30T
Stredové zloženie: Shimano BBRS500
Pedále: HT Nano PA12A
Predné koleso: 
– Náboj: Dartmoor Reel Basic
– Ráfik: Dartmoor Rider 26
Zadné koleso: 
– Náboj: NS Bikes Rotary Singlespeed 9T
– Ráfik: Spank Spike Race 33
Predný plášť: Continental Cross King 2,2”
Zadný plášť: Continental Race King 2,2”
Brzda:
– Páčka: Title G1
– Gyroplate: Mutantbikes
– Twister: 34R Roto
– Brzdový strmeň: Avid BB5
– Kotúč: Avid 160mm