Aďo je jazdec, ktorého každý ľahko pozná vďaka jeho vysokým poletom v neskutočnom štýle. Domáci v Dirtparku Púchov, no nestratí sa na žiadnom dirtovom alebo parkovom spote. Dnes sa bližšie pozrieme na Aďov stroj, ktorý práve toto všetko zvláda.
Rozhovor:
Ahoj Aďo, na začiatok by si nám mohol povedať pár tipov ako lietať vyššie.
Aďo: Tak ahojte všetci, táto otázka ma hneď na začiatok trošku zaskočila :D. Určite by dokázal každý lietať vyššie, ide skôr o to sa nebáť odraziť viac do výšky na odraze a využiť celú svoju silu v rádiuse nohami a poslať to čo najvyššie. Ja sám rád lietam vyššie z dôvodu, že mám oveľa viac času na kontrolu trikov a robiť triky celkom bezpečne, keďže mám viac času v tom polete a taktiež si to tam hore rád užívam dlhšie letieť. Samozrejme za tie roky si človek zvykne a už časom si neuvedomuje že je dosť vysoko a má čas na tie triky. Momentálne obdivujem Jose Maligno Torres ako dokáže vytiahnuť do výšky 360 alebo flatspin (back flip) kombinácie aj na malých radiusoch a voči ostatným býva na prekážke aj o 2m vyššie od ostatných čo som dosť sám nechápal keď som ho videl jazdiť.
Nie je ti tam hore vo vzduchu zima?
Aďo: Oproti Ľubovni býva všade kratšie zima, takže ani moc nie 😀
Ako si si užil sezónu 2021 ?
Aďo: Sezónu som si užil ako len išlo vždy sa snažím na biku len zabaviť a robiť to s radosťou a nepresadzovať súperivosť ale snažiť sa podporovať medzi ostatnými navzájom. Jediné sklamanie boli zrušené kolá v Dirte v Žiline a Košiciach kvôli počasiu z čoho som bol trošku sklamaný ale aspoň som sa viac sústredil na Park kategóriu. A samozrejme ešte nieje koniec roka 2021 tak snáď pár pojazdov stihneme ♥️.
Ako si sa vlastne dostal k bicyklu ? Ako vyzerali tvoje začiatky?
Aďo: K bicyklu ma dostal starší brat, ktorý chodil na starú bikrosku kúsok od nás kde sme v bývali v Púchove a po čase som tam začal sním chodievať tiež ako aj s ostatnými kamarátmi a odvtedy ma to drží. Začiatky boli asi ako u každého jazdil som na čom som mohol takže hodcikaký bike, ktorý mi prišiel v tej dobe pod ruky dlho nevydržal a stále sa museli opravovať a taktiež aj ja som býval často dobitý :D.
Existujú veci, ktoré na bikoch velmi nemusíš?
Aďo: BMX je proste Freestyle a tak by to podľa mňa malo ostať. Nehovorím nikomu názory čo si o kom myslím mne stačí, že na pojazde si užívame to jazdenie spolu a je to každého vec ako si ozdobí bike alebo seba.
Prispôsobuješ si bike podľa trikov, ktoré robíš ?
Aďo: Keďže som v tých výškach rád tak pevnosť komponentov je u mňa dosť dôležitá. V minulosti mi už nejaké komponenty povolili v nečakanej chvíli a dosť to bolelo takže som sa poučil z vlastných chýb. Určite zrezanie nových riaditok patrí tiež k mojim tuningom keďže nemavam moc široké rajdy. Crankstoper mám vymyslený že medzi stredovými ložiskami mám vymedzovaciu rúrku o pár desatín milimetra kratšiu kvôli tomu aby som stiahol ložiska k sebe a menej sa točili tým pádom kľuky.
Aké máš plány do budúcna, čo od teba môžme očakávať?
Aďo: No určite môj plán je čo najviac jazdiť a jazdiť :D. Nejaké konkrétne plány nemám ale ak budú určite sa dozviete všetci.
Čo by si odkázal mladým začínajúcim jazdcom?
Aďo: Netreba sa báť, nebyť lenivý, užívať si stále na kole a brať to ako zábavu a čím častejšie budete jazdiť tým väčší progres bude. Veľmi rád vidím mladé talenty, ktoré sa chcú učiť nové veci a vždy rád pomôžem, vysvetlím a spolu vyhecujeme nejaké veci.
Tak sa tešíme na další spoločný rok a prajeme veľa dobrého do dalšej sezóny!
Aďo: Taktiež ďakujem za questions a prajem každému veľa času na biku bez zranení a hlavne s úsmevom ! Ride or die.
Bikecheck:
Partlist:
Rám: Ctm POP 2022 21″TT
Vidlica: Stolen Huricane
Riaditká: Cult Crew 9.35”
Predstavec: CTM
Sedlo: CTM pivotal
Kľuky: Snafu Mayweather 175mm
Prevodník: 28T
Pedále: HT
Náboje: Flybikes Magneto
Výplety: 34R Titan
Ráfiky. Alienation
Plášte: Maxxis Grifter 2.3
Duše: Tubolito
Brzdové čeluste: Éclat Unit
Twister: Colony
Brzdová páčka: 34R
Gripy: Odi
Reťaz: Bsd 1991 halflink
Aďo si na tomto bicykli užíva každú minútu, tak ho určite nezabudni sledovať na instagrame: @adrian.miko